Det här blir den sista sommaren som brevbärarna utgår från utdelningskontoret i Sorsele. Efter sommaren flyttas verksamheten till grannkommunen Storuman. För många i Sorsele ses det som ännu ett steg i den nedmontering av samhällsservice som mindre inlandskommuner länge upplevt. Och beskedet kom knappast som ett brev på posten. – Vi tycker ju att vi…
Läs mer =>