Blogginfo

Nyheter om allt möjligt

Den franska regeringen har bestämt sig för att minska sitt beroende av de amerikanska teknikföretagen, detta med anledning av den växande klyftan mellan USA och EU. Nu låter Direction interministérielle du numérique (DINUM), en myndighet som har ansvar för digitaliseringsfrågor, meddela att man ska byta ut Windows mot ett Linux-baserat operativsystem inom kort. Sedan tidigare…

Läs mer =>